Покров пресв. Богородиці МДФ, акрил. 110 х 60, 2016 |
Воскресіння Христове Дошка липова, акрил 60 х 43, 2018 |
Ікона створена для участі у міжнародному конкурсі, організованому Міжпарламентською Асамблеєю Православ'я (Греція) та присвяченому Воскресінню Христа.На іконі поєднано два основні варіанти іконографії цього сюжету: «Зішестя в ад» та «З’явлення
ангела жінкам-мироносицям».
У
верхній частині середника ікони зображений Христос у мандорлі, яка символізує
сферу небесного, нижче – звільнені від аду та спрямовані
до Христа Адам і Єва. Розгортання композиції по вертикалі має на меті виразити зміст
події Воскресіння як переходу від «землі до неба» та від «смерті до життя».
Хрестоподібна форма центральної частини ікони нагадує про тісний зв’язок між
Воскресінням і Страстями.
Клейма,
на яких зображено з’явлення ангела жінкам-мироносицям, ілюструють епізод у
Євангелії від Марка. Обабіч них, на полях, розміщено відповідні уривки євангельських
текстів.Верхні
клейма відведено для символічних зображень: хрещальної купелі та престолу з
євхаристійними дарами. Зображення купелі символізує таїнство Хрещення, яке у православному богослов'ї означає співпогребіння з
Христом, що, відтак, є умовою співвоскресіння із Ним, а також про
заповідь Воскреслого Христа «навчати та хрестити народи».
Престіл з євхаристійними дарами – про Його присутність у таїнстві Євхаристії,
яка є джерелом вічного життя для християн.
Після оцінки конкурсним журі ікони були експоновані у Музеї візантійського та християнського мистецтва у Афінах. На відкритті виставки були присутні Президент Греції Прокопіс Павлопулос, предстоятель Елладської Праволславної Церкви архиєпископ Єронім, представник Вселенського Патріарха митрополит Гальський Еммануїл.
Сертифікат участі в симпозіумі в межах іконографічного конкурсу |
Посилання:
http://www.byzantinemuseum.gr/en/museum_news/news/?nid=2340
Пресвята Трійця Дерево, акрил, золото 50 х 35, 2013 Holy Trinity Acrylic, gilding on wood panel 50 x 35 cm, 2013 |
Композиція ікони створена на основі української іконографічної традиції образу Св. Трійці, для якої була властива асиметрична композиція та зображення постатей праотців Авраама і Сари у лівій частині композиції. Характерною ознакою були також підняті ангельські крила та розміщення дерева, яке часто нагадувало пальму, позаду центрального ангела. Ця іконографічна особливість означала ототожнення центрального ангела з другою особою Св. Трійці - Христом, оскільки пальма у християнстві є символом воскресіння. Пам’ятками, що найбільш яскраво репрезентують таку іконографію, є зокрема фреска каплиці Св. Трійці у Любліні (15 ст.) та ікона Святодухівського іконостасу в Рогатині (1650р.).
Ікона була написана для експонування на Всеукраїнській виставці православної ікони, яка проходила з благословення Блаженнішого митрополита Володимира (Сабодана) у Києві, в галереї "Соборна" (2013 р.). Каталог виставки знаходиться за посиланням: